loading...

Friday 16 March 2018

Wanita Ini Memenuhi Hajat Datuknya Yang Sakit Sebelum Meninggal, Gambar Mereka Akan BUAT ANDA MENANGIS !!



Fu Xuewei, seorang usahawan berusia 25 tahun dari Chengdu, China baru-baru ini berkongsi satu set foto perkahwinan yang indah yang sedang berlaku. Walau bagaimanapun, terdapat sentuhan emosi kepada gambar-gambar yang tidak dijumpai oleh pengantin lelaki. Malah, ada yang tidak hadir sebagai satu-satunya orang yang ditonjolkan dalam perbualan adalah Cik Fu dan datuknya yang berusia 87 tahun.




Walaupun tidak mempunyai rancangan untuk berkahwin tidak lama lagi, Fu Xuewei memutuskan untuk memberikan baju pengantin untuk datuknya. Lelaki itu jatuh sakit pada September lalu, dengan doktor memberi amaran bahawa dia boleh meninggal pada bila-bila masa. Takut dia mungkin tidak dapat memenuhi mimpi berjalan kaki cucunya di lorong, Cik Fu menyusun 3,000 yuan ($ 475) kejutan foto. Menyimpan rancangannya sebagai rahsia, dia mengambil datuknya untuk pemeriksaan hospital biasa, hanya untuk mendedahkan bahawa mereka akan mengambil gambar kemudian dan dia bersetuju.



Cik Fu dibesarkan oleh datuk neneknya sejak berumur sepuluh tahun selepas ibu bapanya bercerai dan dia membentuk ikatan istimewa dengan penjaganya. Dia bersungguh-sungguh untuk menjaga mereka sebagai balasan kerana ia bermakna banyak kepadanya. Wanita muda itu juga mempunyai tatu kakeknya. "Saya mempunyai potret atuk saya yang tato pada lengan saya pada bulan Januari kerana saya mahu kawan-kawan baru saya dan anak-anak saya dapat tahu apa yang dia kelihatan pada masa akan datang," katanya.




Impiannya ialah ingin melihat Fu Xuewei berkahwin. Takut datuk tercintanya mungkin tidak hidup untuk berjalan di lorong itu, Cik Fu mengambil foto perkahwinan. Walaupun tidak ada pengantin lelaki, dia memakai gaun pengantin putih untuk kakeknya. Cik Fu berkata penyakit datuknya mengubah pandangannya terhadap kehidupan dan dia ingin menghargai setiap saat. Selain daripada gambar-gambar perkahwinan, dia mempunyai tatu datuknya sebagai kenangan untuk dirinya dan rakan-rakannya.


No comments:

Post a Comment